Forum

21-11-2012,Od: Iwona
Witam, gram od roku na skrzypcach, równolegle z moimi dziećmi uczącymi się metodą Suzuki – obecnie uczę się utworów z 2 książki, staram się być zawsze kilka piosenek przed moimi dziećmi, żeby w ten sposób też osłuchiwały się z kolejnymi utworami. Mam skrzypce Stentor 1400, dostępne także na tej stronie i zamarzyło mi się coś lepszego. Chciałabym wydać w granicach do 1500 zł, myślałam w zasadzie wstępnie o 1000-1200, ale szukając ofert zauważyłam tutaj skrzypce Padva. Bardzo proszę o informację, czy zmiana z Stentora 1400 na te skrzypce będzie wyraźnie odczuwalna, i czy faktycznie różnica między skrzypcami Padva a np. Sonata, Virtuoso A+ czy Gewa od Hengelewskich jest duża – czy warto dopłacić te 300 zł do Padvy. Przyznam, że wizualnie bardziej podobają mi się Virtuoso A+, Padva na zdjęciach wydaje mi się dość jasna i błyszcząca, choć z opisu wynika, że lakier jest ciemny-brązowy z imitacją na staro. Może to wina zdjęcia Padvy? W droższe skrzypce nie chciałabym już inwestować, gram jedynie dla swojej przyjemności. Ewentualnie w takiej cenie co jeszcze możecie polecic?

22-11-2012,Od: Jarek
Obawiam się że nie będzie oczekiwanego odczucia że nagle nowe skrzypce grają cudownie same. Gdyby się przesiadać z jakiegoś fatalnego instrumentu w stylu MSA, Sign, Sounder, Lagis, Adelita to różnica byłaby gigantyczna. A tu akurat Stentor nie jest zły. Może lepszym pomysłem byłby zakup bardzo dobrych strun, smyczka i kalafonii. Sam nie wiem. Ostatnio klientka przy podobnej przesiadce wybrała ten zestaw od Henglewskich i była zadowolona. To przyjemna zmiana, choć nie jakaś wielka rewolucja.

26-11-2012,Od: Iwona