Forum

17-05-2013,Od: Dawid
Witam, jest jakaś strona albo coś w tym stylu w internecie że jest pokazane jak czytać nuty do skrzypiec ? Na razie nie wchodzi w grę nauczyciel do gry na skrzypcach. Ale za jakieś 1-4 miesiące sie to zmieni. A chciałbym już coś grać z nut, pomoże ktoś,jestem zielony jak ta strona w nutach !

18-05-2013,Od: Marek
Nuty określają wysokość i długość dźwięku. Wejdź na stronę: http://www.violinonline.com/interactivefingerboard.htm Dowiesz się jak daną nutkę złapać na chwytni. Druga połowa sukcesu to wiedza jak długo trwa dany dźwięk. Na tej stronie widzisz całe nuty w postaci pustego kółka. Załóżmy że grając wolno cała nuta trwa 2 sekundy. Puste kółko z masztem to półnuta (grasz o połowę krócej), pełne kółko z masztem to ćwierć nuta, a dodatkowo z chorągiewką to ósemka (osiem razy której niż cała nuta). Żeby skumać bierzesz nuty od znanego utworu jak np. Pojedziemy na łów i patrzysz jak to wygląda w praktyce.

20-05-2013,Od: Dawid
Powiem tak i czy ktoś się zgodzi czy nie, ale ta strona jak i tutejsi ludzie są fantastyczni ! Dziękuje P. Marku za pomoc, mam nadzieje że w następnym roku strona będzie działać tak dobrze jak teraz i będą tak samo atrakcyjne oferty abym mógł zakupić coś lepszego !

Jeszcze jedno pytanko jak już pisze: Jak stroje struny, to 4 nuta najgrubsza ma około 198 Hz ale za nic nie mogę tak ustawić, albo jak jestem na 220 Hz to za dużo jak chce zmniejszyć o te 20 Hz wzrasta od razu do ponad 400 Hz. Ile kosztuje strojenie u lutnika ?

PS. Macie przystawki do skrzypiec ? lub do gitar w postaci "klamerki" ?

23-05-2013,Od: Jarek
To wygląda na błąd tunera, który pewnie wykrywa wyższą harmoniczną. Proponuję brzdąkać zamiast przeciągać smyczkiem lub użyć innego tunera, albo spróbować na słuch w parze z trzecią struną. Strojenie u lutnika nie ma sensu, bo stroi się przed każdą grą. Chyba że lutnik mieszka obok i można codziennie wpadać.