Forum

07-10-2016,Od: Ania
Wiem, że takich pytań było już masę, chociaż z tego co zauważyłam, co dostawa, to nieco inne skrzypce, a ja na dniach chciałabym złożyć zamówienie :) Plus, co osoba, to też inny problem, dylemat etc.
Od lat marzą mi się skrzypce, na sam zakup pierwszego instrumentu mogę przeznaczyć jakieś 800 zł (bo mam obawy, że jednak okaże się, że "to nie to"). Z ciekawości posłuchałam skrzypiec i mam wrażenie, że Sandnery z jakiegoś niewytłumaczalnego powodu, zupełnie mi nie odpowiadają. Najbardziej skłaniam się chyba ku Pengano S Light, Hoefner AS-1600V i ewentualnie Antonio Salvatini (zarówno seria 1, jak i 7). Domyślam się, że od fabrycznych skrzypiec za wiele wymagać nie mogę, ale zależy mi na ciepłym dźwięku.
Wizualnie chyba najbardziej odpowiada mi Hoefner, ale cóż... Sama nie umiem dobrze wybrać. W przypadku skrzypiec jestem zielona.

07-10-2016,Od: Ben
A gdzie to było słuchane? Tylko na żywo da się ocenić brzmienie. Z nagrań można jedynie stwierdzić czy skrzypce grają czy nie i czy ładnie wyszła realizacja dźwięku.

08-10-2016,Od: Ania
No niestety w internecie :(

08-10-2016,Od: Ben
Słuchając w internecie trzeba brać poprawkę, że nie słuchamy skrzypiec. Słuchamy głośnika czyli jakiegoś plastikowego pudełka, gdzie źródłem dźwięku jest drgający krążek gumowo kartonowy, a nie drgająca płyta drewniana obudowana kształtem skrzypiec. Jeśli między egzemplarzami skrzypiec słychać subtelne różnice mimo identycznej budowy i materiału, to słuchanie głośnika zbudowanego kompletnie inaczej niż skrzypce mija się trochę z celem. Zwłaszcza, że mamy po drodze masę przetwarzania dźwięku. Mikrofony zbudowane zupełnie inaczej niż nasze uszy, elektronikę, tor cyfrowy, kodowanie stratne. Co więcej - ogromny wpływ na brzmienie w nagraniu ma także pomieszczenie, muzyk i jego technika, użyte struny, cechy indywidualne egzemplarza i jego ustawienie, realizacja dźwięku w studio i masa innych drobiazgów. Także to że instrument inaczej brzmi przy uchu a inaczej z przodu.